JADILAH SEBAHAGIAN DARI MEREKA YANG SUKA KETAWA...!!!

Khamis, 20 Januari 2011

MENUJU SEKS HEBAT DENGAN 'TANTRA'...???

Detail Berita
 
BERASMARA, bagi kebanyakan orang merupakan momen kesenangan bersama pasangan. Tetapi, bagi mereka yang mencari tingkat kepuasan tertinggi melalui seks, dapat mencubanya dengan bereksplorasi melalui seksualiti tantra.

Namun, apa yang sebenarnya dimaksud dengan tantra?

Tantra, dapat secara bebas diertikan sebagai "alat untuk berkembang". Merupakan falsafah tua yang berusia lebih dari 1,500 tahun yang berasal dari India, dan mengandungi pengajaran, serta latihan yang diperuntukkan membantu manusia memerhatikan energinya sendiri, dan energi semua yang berada di sekitarnya, menggunakan energi seksual.

Manusia terbiasa melatih tantra saat momen intim dengan pasangan, ketika alur nafas jauh ke dalam aura seksualiti, di mana klimaks bukanlah tujuannya, tapi lebih pada kekayaan keseluruhan pengalaman seksual tersebut.

Dalam kata lain, meraih tantra maksudnya bercinta pada waktu yang lama bersama pasangan, bahkan begitu lama hingga sehari penuh sebelum mencapai klimaks.
  • Tantra dan agama
Tantra sering disalahertikan sebagai kepercayaan masa kini, tapi sebenarnya filosofi ini telah menganuti kefahaman "energi universal" atau "kekuatan tertinggi".

Dalam banyak kasus, pengajarannya tidak bersekitar pada sebuah peraturan. Anda dapat meraih tantra begitu saja ketika mencapai kedalaman dan peningkatan hubungan seksual dengan pasangan Anda, atau menggiring diri Anda lebih dekat pada kekuatan tertinggi melalui ekspresi seksual.
  • Apa itu seks tantra?
Berbeza dengan konsep bercinta dunia barat, yang biasanya penuh dengan kesenangan (awal), penetrasi (pertengahan), dan orgasme (akhir), tantra lebih mengarah pada batas semua antara ketiga periode waktu tersebut.

Pada tantra, keseluruhan rangkaian bercinta merupakan perasaan satu sama lain dengan tidak berfokus pada orgasme. Maksudnya, bercinta dengan kecepatan yang jauh lebih lambat, meningkatkan kewaspadaan satu sama lain, yang akhirnya mengarah pada pengertian satu sama lain sebagai seorang pasangan.

Tapi bukan bererti, tantra, maksudnya bercinta tanpa orgasme. Melalui tantra, orgasme terjadi justeru tidak pada akhir aksi bercinta.

0 Korang Belasah Je Nak Cakap Apapun:

Catat Ulasan