JADILAH SEBAHAGIAN DARI MEREKA YANG SUKA KETAWA...!!!

Jumaat, 7 Januari 2011

MANA LEBIH NIKMAT...??? ORGASME KLITORIS ATAU MISS V...???

Detail Berita
 
SEBAHAGIAN di kalangan para profesional tidak setuju dalam membandingkan kenikmatan orgasme kedua-duanya. Baik orgasme Miss V atau klitoris ia menjanjikan pengalaman berbeza kerana didokong oleh jalur saraf yang berbeza.

Sebahagian profesional lain mengatakan bahawa semua orgasme adalah orgasme klitoris, kerana klitoris sebenarnya jauh lebih besar dari yang terlihat dengan mata telanjang. Sementara lainnya mengatakan, "Siapa yang peduli, nikmati saja orgasme Anda dan berhenti dari merasa risau tentang itu!". Kenyataannya, semua perspektif soal orgasme memiliki manfaat.

Namun baru-baru ini, Journal of Sexual Medicine menerbitkan sebuah kajian yang menarik. Para peneliti menggunakan ultrasound untuk mengevaluasi alat kelamin wanita sebelum dan setelah hubungan seks. Sekaligus, ingin menegaskan bahawa G-spot sebenarnya hanya akar klitoris yang membentang berdekatan dinding Miss V.

Penelitian menyimpulkan bahawa sebahagian wanita yang mengalami orgasme selama penetrasi berhasil menemukan rute alternatif untuk merangsang klitoris mereka. Demikian seperti dipetik dari Thirdage.

Penelitian lain terhadap 1,000 wanita yang juga diterbitkan di jurnal yang sama membuktikan bahawa orgasme Miss V didefinisikan sebagai orgasme yang dipacu hanya oleh penetrasi.

Para peneliti menemukan, sebahagian calon tidak merasakan perbezaan antara orgasme klitoris dan Miss V. Tidak hanya itu, mereka menemukan beberapa variabel menarik yang berkorelasi dengan orgasme. Misalnya, konsistensi orgasme Miss V dikaitkan dengan pendidikan seksual masa kanak-kanak, kemampuan wanita untuk fokus pada sensasi nikmat di Miss V-nya, durasi penetrasi, dan panjang Mr P.

Jangan fokus pada orgasme

Banyak wanita masih sukar untuk orgasme. Jadi jika Anda mengalaminya, Anda tidak sendirian. Paling penting, Anda tidak berfokus kepada keharusan untuk orgasme. Terapi seks mengatakan, semakin Anda risau akan soal orgasme, maka semakin sukar untuk Anda mendapatkannya.

Dr Marianne Brandon, psikologi klinik dan terapi seks di Annapolis MD, sekaligus penulis Monogamy: the Untold Story menegaskan, daripada fokus pada jenis orgasme yang Anda inginkan, hubungan seksual yang paling menyenangkan terjadi ketika Anda boleh menikmati setiap sesi. Hingga akhirnya, kedua-dua pihak boleh merasakan orgasme.

Cara meraih orgasme paling efektif adalah membiarkan diri tenggelam dalam kesenangan. Hilangkan segala kecemasan sebelum dan selama bercinta. Lain kali Anda berhubungan seks, hadiahkan diri dengan rangsangan lembut lalu nikmati setiap kesenangan yang datang.

0 Korang Belasah Je Nak Cakap Apapun:

Catat Ulasan