JADILAH SEBAHAGIAN DARI MEREKA YANG SUKA KETAWA...!!!

Jumaat, 21 Januari 2011

5 PANDUAN MERAIH KEPUASAN SEKS DI RANJANG...!!!

Detail Berita
 
APAKAH Anda selalu menikmati moment bercinta dengan pasangan? Jika tidak, Anda harus segera mencari solusi. Salah satunya memberitahukan kepada pasangan cara memuaskan Anda di ranjang.

Berikut saranan yang tepat untuk Anda meraih kehidupan rumahtangga yang harmoni seperti dianjurkan oleh Sheknows.
  • Berikan arah
Cara termudah mendapatkan apa yang Anda inginkan dengan memberikan arah kepada pasangan. Misalnya saat di ranjang, ungkapkan apa yang Anda inginkan dan biarkan pasangan tahu seberapa besar Anda menikmati setiap rangsangan yang diberikannya. Anda juga dapat melihat tangannya menyentuh titik-titik penting tubuh Anda dan perlihatkan ekspresi senang kepadanya.
  • Bertanya
Cukup sederhana, bukan? Hanya bertanya. Kebanyakan wanita tidak meminta apa yang diinginkan ketika ghairah bercinta sedang meluap. Buangkan perasaan malu atau tidak tenang kerana Anda berhak mendapatkannya. Anda boleh tampil polos dengan pasangan, kerana itu Anda harus cukup tenang untuk meminta apa yang diinginkan kepada pasangan. Tidak perlu menuntut, hanya bertanya. Langkah awal boleh dilakukan dengan memuji pasangan tentang apa yang Anda sukai saat berhubungan intim dan mintalah apa yang Anda inginkan.
  • Belajar rileks
Kadang-kadang Anda mengalami stress. Tapi ingatlah bahawa stress di kamar tidur akan mempengaruhi kepuasaan bercinta.

“Salah satu alasan utama para wanita tidak boleh menikmati aksi bercinta kerana mereka terlalu banyak memikirkan sesuatu, entah soal pengasuhan anak-anak, pekerjaan, dan pakaian kotor,” kata pakar seks Dr Laura Berman.

“Hal itu dapat diatasi dengan meluangkan waktu sejenak dengan bersantai setiap malam sambil mendengarkan muzik atau berbahagi segelas anggur dengan pasangan,” jelasnya.
  • Membuat kesepakatan
Kadang-kadang pasangan tidak meluluskan permintaan Anda di tempat tidur, bahkan ketika Anda meminta secara langsung. Daripada beradu mulut, sebaiknya Anda berdua membuat kesepakatan. Bicarakan kepada pasangan fantasi bercinta seperti apa yang ingin dipraktikkan.
  • Lemparkan kata pujian, bukan kritikan
Jika tidak mendapatkan apa yang diinginkan, Anda jangan menilai pasangan negatif. Sebaliknya, katakan apa yang disukai sehingga si dia pun akan menyenangkan Anda.

“Jujur, berikan pujian, dan tidak menuduh,” kata Dr Berman. “Sebagai contoh, jika ingin lebih banyak foreplay, Anda berkata, ‘Aku suka kalau kita melakukan foreplay secara perlahan atau saya senang menghabiskan waktu di sesi foreplay’ jauh lebih baik daripada mengatakan, ‘Hei, mengapa kamu tidak pernah memberikan saya forelay!’” tutupnya.

1 Korang Belasah Je Nak Cakap Apapun:

a.samad jaafar berkata...

boleh jadi perunding rumah tangga saudara nih..hihihi.. selalu baca.. tak tau nak komen..selalu jadi silent reader je ...

Catat Ulasan