JADILAH SEBAHAGIAN DARI MEREKA YANG SUKA KETAWA...!!!

Khamis, 23 Disember 2010

LELAKI SUKAR LUPAKAN WANITA SEKSI DALAM WAKTU YANG LAMA...???

Detail Berita
 
Bukan suatu rahsia jika lelaki selalu menilai lawan jenisnya berdasarkan penampilan fizik. Tak hairanlah jika melupakan wanita yang seksi memerlukan waktu yang lebih lama dari seumur hidup bagi kebanyakan kaum adam.

Sebuah kajian terbaru menunjukkan, bahawa lelaki yang belajar tinggi sangat mengingati minat awal seksualnya kepada seorang wanita, baik mendapat respon ataupun penolakan. Terutama bila wanita yang bersangkutan dianggap menarik, berpakaian lebih seksi, dan mengungkapkan minat seksual yang positif.

Biasanya itu ditunjukkan lelaki dengan mempamerkan foto-foto seluruh wanita di usia perguruan tinggi yang menyatakan isyarat seksual atau penolakan, diwakili dengan sejarah seksual, dan kapasiti untuk berbagai-bagai tingkat perilaku seksual agresifnya.

Sepanjang penelitian disajikan foto sebelumnya (saat kuliah) dan foto terbaru dari wanita yang sama saat mereka berkomunikasi. Rata-rata, setiap lelaki menunjukkan memori yang sangat baik untuk menceritakan mengenai wanita pertama yang ditampilkan minat seksualnya atau saat mendapat penolakan. Terutama ketika dia menyatakan minat seksual yang positif, berpakaian lebih provokatif, dan dianggap menarik.

Penulis utama Teresa Treat mendapatkan kesimpulan dari hasil pengamatannya, "Tingkat ingatan kepentingan seksual wanita boleh mendorong beberapa orang menginginkan seks yang tidak diinginkan, dan menjadi frustrasi ketika seorang wanita tidak merespons seperti yang diharapkan."

"Sebaliknya, lelaki sama umur dilaporkan lebih sering menjalani hubungan romantis yang serius dengan seorang wanita, dengan cara menunjukkan memori yang lebih baik terhadap kepentingan perempuan ketika kuliah. Dan memberikan isyarat penolakan. Hal ini menunjukkan, bahawa pengingatan emosi pasangan memainkan peranan dalam inisiasi dan pemeliharaan hubungan romantis yang serius.”

Makna jangka panjang dari penemuan tersebut akan tergantung pada memori kepentingan memberikan impak perilaku seksual berikutnya bagi laki-laki, pengalaman, dan keputusan sosial ketika isyarat kepentingan seksual disajikan dalam cara yang lebih baik.

Namun, banyak faktor selain memori untuk emosi pasangan yang memainkan peranan tengah dalam pengembangan pengalaman seksual yang positif dan negatif di kalangan orang dewasa muda.

0 Korang Belasah Je Nak Cakap Apapun:

Catat Ulasan