JADILAH SEBAHAGIAN DARI MEREKA YANG SUKA KETAWA...!!!

Selasa, 21 Disember 2010

INILAH UCAPAN "HOT" WANITA KETIKA BERASMARA...!!!

Detail Berita
SAAT aksi ranjang sudah terasa membosankan, pasti Anda akan berfikir untuk membuatkannya menjadi berbeza. Pertanyaan yang mungkin muncul dalam fikiran ialah bagaimana Anda saling bersentuhan, posisi yang Anda cuba, dan bahagian tubuh yang Anda fokuskan. Namun ternyata, ada hal lain yang menjadi kunci agar seks terasa bergelora. Apa itu?

Kata-kata yang keluar dari mulut saat berhubungan intim mungkin sering diabaikan. Padahal, rangkaian kata yang terlontar boleh membuatkan saat berasmara terasa semakin hebat.

"Berbicara atau mendengar kata-kata erotis merangsang transmisi dopamin yang memainkan peranan besar dalam rangsangan seksual. Mereka dapat meningkatkan emosional dan intensiti fizikal dari pengalaman tersebut," kata Ian Kerner, PhD, penulis Passionista.

Terdengar sebagai idea yang bagus. Tapi, apa yang harus Anda katakan agar tidak nampak kekok di depan suami?

"Kebanyakan wanita tidak yakin apa yang terdengar seksi, sehingga mereka tidak mengatakan apa-apa," kata Logan Levkoff, PhD, seorang seksologi di New York City. Akibatnya, Anda kehilangan kesenangan.

Padahal, hal-hal tersebut boleh mendatangkan kenikmatan untuk si dia mahupun diri sendiri.

Untuk kenikmatan dia...

"Aku datang." Begitu sederhana, begitu kuat. Kalimat ini ternyata begitu disukai lelaki.

"Menjadi pencinta yang hebat adalah sumber utama kebanggaan bagi lelaki. Mengatakan kepada dia perihal orgasme Anda adalah penghargaan tertinggi bagi lelaki," kata Levkoff.

Kata-kata ini boleh menjadi bukti bahawa dia berjaya memuaskan Anda. Lebih-lebih lagi, dia mendapati diri Anda begitu terangsang serta berada di luar kawalan. Mengumumkan kedatangan orgasme Anda juga menjadi perkara terpenting yang meningkatkan kenikmatan bagi Anda berdua.

"Tambah lagi, kerana kebanyakan lelaki siap untuk klimaks sebelum wanita. Ini memberinya izin untuk datang," kata Kerner.

Untuk kenikmatan Anda...

Kerner menyarankan agar Anda melontarkan kata seperti, "Aku suka kalau kamu (kata kerja) melakukan ini padaku (bahagian tubuh)," seperti "Aku suka kalau kamu menggosok paha/mencium leher/menjilat payudaraku."

"Verbalisasi sensasi membawa perhatian Anda untuk itu, yang memperkuat kenikmatan yang Anda alami," jelas Kerner. 

Kalimat tersebut seperti ungkapan Anda sedang menikmati makanan lazat. Berbicara tentang bagaimana kelazatan itu boleh tercipta, bahkan lebih lazat.

"Kata-kata ini juga dapat membantu Anda untuk tetap menikmati kenikmatan dari kelazatan bercinta pada saat itu," tambah Kerner.

Jika fikiran Anda mulai berkelana atau Anda sedang menekankan tentang hal-hal lain saat bercinta, maka menyatakan apa yang terjadi dalam diri Anda membuat Anda tetap fokus pada apa yang Anda rasakan.

"Ini menunjukkan kepadanya bahawa pasangan melakukan sesuatu yang benar," kata Levkoff. 

Dan, sekali dia tahu Anda menyukainya, maka dia mungkin akan mengulanginya lagi dan lagi.

0 Korang Belasah Je Nak Cakap Apapun:

Catat Ulasan