JADILAH SEBAHAGIAN DARI MEREKA YANG SUKA KETAWA...!!!

Memuatkan ...

Rabu, 15 Disember 2010

CARA SEDERHANA DAPATKAN PUNGGUNG SEKSI & CANTIK...!!!

Detail Berita

WANITA mana yang tidak menginginkan bentuk punggung yang seksi dan cantik. Kebanyakan lelaki bahkan menyatakan, punggung sebagai bahagian yang cenderung untuk diperhatikan saat wanita berjalan di hadapan mereka.
 
Hal yang perlu diperhatikan adalah melatih tiga otot utama dari punggung, iaitu gluteus maximus, medius gluteus, dan gluteus minimus. Fungsi otot inilah yang membantu menggerakkan kaki Anda ke segala arah sehingga memperkuatkan pinggul, paha, punggung.
 
Para ahli pun memastikan dengan diet yang baik dan olahraga, seseorang dapat meningkatkan kekuatan dan bentuk dari punggung mereka.
 
Ingin mendapatkan punggung yang indah dan seksi? Lakukan hal seperti mendaki lereng bukit atau menaiki tangga. Selain itu, ada beberapa cara lain seperti ditulis oleh Times of India.
 
Squat
 
Latihan ini bagus untuk pinggul, paha, dan punggung. Berdiri dengan kaki terpisah, lalu secara perlahan dan bertahap, turunkan pinggul Anda. Tapi, pastikan lutut tidak ikut bergerak melebihi jari kaki Anda.

Lunges
 
Jauhkan kaki sejajar satu sama lain. Ambil langkah besar dengan kaki kanan di depan dan kaki kiri di belakang, lalu perlahan-lahan turunkan tubuh Anda sambil menekuk lutut. Jaga lutut selaras ke depan lalu kembali ke posisi semula. Lakukan sebaliknya.
 
Step-Up
 
Gunakan pijakan seperti tangga. Langkahkan satu kaki ke pijakan dan turunkan ke posisi semula, lalu ganti kaki yang lainnya dan turunkan. Tingkatkan kecepatan secara bertahap.

Bridges

Pada posisi tidur, tekuk kedua lutut dan arahkan telapak kaki ke lantai sedikit terpisah. Angkat tulang belakang Anda dari lantai ke atas secara perlahan sambil mengencangkan faraj dan paha belakang. Lalu kembali ke posisi semula.
 
Leg Extension

Pada posisi berdiri, tahan kaki kiri di belakang tubuh sejauh mungkin lalu kembali ke posisi semula. Ganti kaki kanan.

Hal yang perlu diperhatikan:
- Jangan lupakan peregangan sebelum memulakan latihan.
- Lakukan diet sihat.
- Usahakan tidak duduk terlalu lama.


MORAL UNTUK AKU : Huh...!!! Susah jugak nak dapatkan bentuk tubuh yang cantik ni kan...hahahakuketawa...!!! 

0 Korang Belasah Je Nak Cakap Apapun:

Catat Ulasan