JADILAH SEBAHAGIAN DARI MEREKA YANG SUKA KETAWA...!!!

Sabtu, 25 Disember 2010

BERFANTASI SEKS DENGAN BEKAS KEKASIH...!!!

ADALAH merupakan sebuah misteri tersendiri mengenai fantasi berasmara wanita. Kerana tak ada yang pernah tahu apa yang terdapat di benak wanita ketika mereka berhubungan intim. Pengaruh fantasi tersebut pada hubungan percintaan ternyata menjadi suatu hal yang wajar dilakukan.

Menurut Dr Anita Gunawan MS, SpAnd, andrologi dari Rumah Sakit Pertamina Pusat, Jakarta, fantasi termasuk variasi seks yang dapat meningkatkan keharmonian dalam bercinta. "Fantasi sesuatu yang wajar bagi wanita, kerana termasuk dalam variasi berhubungan seks," kata Anita.

Fantasi liar memang sesuatu yang tanpa disedari dapat membantu para wanita mencapai obesesinya, dengan kepuasan yang sukar untuk digambarkan. Sehinggakan seperti apa fantasi itu terjadi merupakan misteri yang mengasyikkan. Namun, apa jakan terjadi apabila kaum hawa itu memiliki fantasi seksual dengan bekas kekasihnya?

"Agak merisaukan apabila wanita berfantasi seksual dengan bekas kekasihnya. Tapi kalau hal itu terjadi, tidak menjadi hal asalkan suami tidak tahu. Hal ini akan berbahaya bagi kelangsungan hubungan berumah tangga, kerana bekas kekasih masih dapat dicari atau dihubungi," jelas almamater Universiti Airlangga Surabaya itu.

Fantasi semakin aktif, apabila wanita sengaja merungut akan ketidakpuasan atau memendam segala keinginannya terhadap pasangan mereka. Semakin banyak keluhan juga kekurangan yang tidak dapat diterimanya, semakin bertambah pula kenikmatan yang diperolehinya melalui cara berfantasi.

Menurut Anita, untuk menghindari kemungkinan fantasi liar wanita menjurus kepada hal-hal yang negatif, sebaiknya pasangan mulai menerapkan komunikasi yang efektif.

"Kalau seorang wanita sering berfantasi liar, maka harus dicari penyebab utama mengapa tidak puas dengan suaminya. Dengan berhubungan intim yang saling terbuka, memahami bahkan membantu pasangannya, tidak hanya kepuasan fizik yang dicapai melainkan semakin mendekatkan mereka secara pribadi," paparnya.

Selain itu, menurutnya lagi, agar rasa penasaran dan keinginan yang terpendam dengan bekas kekasih tidak menjadi fantasi yang berlanjutan, sebaiknya wanita pun harus mengendalikan diri. "Kerana perasaan itu harus dijaga, maka sebaiknya harus ada pengendalian diri di sini," tegas wanita itu.

1 Korang Belasah Je Nak Cakap Apapun:

Catat Ulasan